عوارض سوتین تنگ

شاخص12 شرکت تولیدی لباس زیر زنانه تی بی ان | TBN

پوشیدن سوتین تنگ می تواند مشکلاتی را برای بانوان ایجاد کند:

باید بدانید که سوتین  خیلی تنگ یا خیلی گشاد می تواند به سلامتی شما آسیب جدی وارد کند. زیرا می‌تواند گردش خون را محدود کند و همچنین می‌تواند بافت‌های لنفاوی را مختل کند.

در واقع، خطرات سلامتی شما بسیار زیاد است و نادیده گرفتن آنها جدی است.

درد ناشی از  ساییدگی‌هایی که در اثر فرورفتن بند در پوست ایجاد می‌شود، می‌تواند بسیار آشنا باشد.  پوشیدن سوتین خیلی کوچک، خیلی بزرگ ، خیلی قدیمی یا خیلی کشیده تجربه لذت بخشی نیست.

چگونه متوجه می شوید که سوتین شما خیلی تنگ است؟
باور کنید یا نه، پوشیدن سوتین  خیلی تنگ می تواند از جهات مختلف بر روی پوشنده تأثیر منفی بگذارد. برخی از آنها آزاردهنده ساده هستند، برخی دیگر جدی تر هستند.

به عنوان مثال: تحریکات پوستی، درد در قفسه سینه، کمر، شانه هاو … بنابراین، ما راهنمای کاملی در مورد  علامتی که به شما هشدار می دهد و به شما امکان انتخاب می دهد برای شما آماده کرده ایم.

63 شرکت تولیدی لباس زیر زنانه تی بی ان | TBN

خود آزمایی سینه

دوست داری یاد بگیری چجوری معاینه سینه رو تو خونه انجام بدی .

علائمی که به شما هشدار می دهد که سوتین شما مناسب نیست.

1  درد سینه

یکی از اولین چیزهایی که ممکن است با پوشیدن سوتین با سایز اشتباه متوجه آن شوید، درد سینه است. شکایات بیشتر در مورد افرادی با اندازه سینه های بزرگتر، که به ندرت ورزش می کنند، یا قبل از یائسگی هستند، دیده می شود.

 اگر سوتین شما خیلی کوچک باشد، می تواند سینه های شما را تحت فشار قرار دهد . اگر خیلی بزرگ باشد، سینه های شما ممکن است فضای زیادی داشته باشد و می تواند مستعد جهش به اطراف باشد و به حساسیت کمک کند.

در نهایت، اگر از عدم تقارن سینه یا سایر ناهنجاری‌ها رنج می‌برید، ممکن است احساس کنید که اندازه هر کاپ سوتین نادرست است. به همین دلیل، ممکن است به  جراحی عدم تقارن سینه مادرزادی یا بزرگ کردن سینه را در نظر بگیرید.

البته، دلایل دیگری نیز برای درد سینه وجود دارد، از جمله بارداری، شیردهی، قاعدگی و ورزش – بنابراین قبل از تشخیص اینکه درد ناشی از سوتین شماست، مطمئن شوید که علل دیگر را رد کنید.

شرکت تولیدی لباس زیر زنانه تی بی ان | TBN

2  کمر درد

در حالی که تحقیقات در مورد ارتباط بین سوتین های نامناسب و کمردرد اغلب بی‌نتیجه یا متناقض است،

برخی مطالعات وجود دارد که ارتباطی را نشان می‌دهد و  علاوه بر این، درصد زیادی از زنان، به خصوص زنان با سینه‌های بزرگ‌تر، سوتین  با سایز اشتباه می‌پوشند.

تحقیقات واضح است که سینه‌های بزرگ‌تر باعث کمردرد می‌شود – یا حداقل درد موجود را تشدید می‌کند.

حمایت نامناسب از سینه ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم به کمردرد کمک کند. در هر صورت، سعی کنید برای یافتن سوتین سایز مناسب اولویت داشته باشید.

حجم سوتین  شما باید با حجم سینه شما مطابقت داشته باشد. با داشتن یک سوتین  حرفه ای که برای شما مناسب است، مطمئن شوید که به درستی جا می شود.

اگر کمردرد مداوم باشد، یک سوتین مناسب ممکن است گزینه خوبی باشد.

68 شرکت تولیدی لباس زیر زنانه تی بی ان | TBN

3 شانه و گردن درد

زنانی که سینه های بزرگتری دارند نیز ممکن است درد شانه و گردن را تجربه کنند.

سوتین‌هایی که برای سینه‌های بزرگ‌تر طراحی شده‌اند، اغلب با بندهای بزرگ‌تر عرضه می‌شوند تا وزن را پراکنده کنند و حمایت بیشتری داشته باشند..

گاهی اوقات حتی یک سوتین مناسب نمی تواند درد شانه و گردن را برطرف کند – یا دردهای دیگر را. اگر هنوز این علائم را تجربه می کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

تحقیقات نشان می دهد که کوچک کردن سینه علائم ماکروماستی را بهبود می بخشد. اگر وزن مناسبی دارید، ممکن است کاندید مناسبی برای جراحی کوچک کردن سینه باشید،

اما در غیر این صورت علائم نامطلوبی مانند درد شانه و گردن، کمردرد یا درد سینه را تجربه می‌کنید.

23 شرکت تولیدی لباس زیر زنانه تی بی ان | TBN

4 سایش و ساییدگی پوست

یک سوتین خیلی تنگ می تواند به راحتی باعث  ساییدگی پوست در اثر مالش مداوم روی پوست شما شود. ممکن است خطوط قرمزی را در هر جایی که سوتین می‌افتد، مشاهده کنید، از جمله سینه، کمر، یا شانه‌هایتان.

علاوه بر اصلاح سایز سینه بند، ممکن است متوجه شوید که استفاده از کشنده بند یا یافتن مواد یا بافت متفاوت سوتین کمک می کند. برای سوتین‌های ورزشی، شافینگ ممکن است گسترده باشد و شما را ملزم به یافتن یک سوتین با سبک متفاوت کند.

Untفبلا شرکت تولیدی لباس زیر زنانه تی بی ان | TBN

5 افتادگی زودرس سینه  

سوتین‌ها برای بلند کردن سینه‌ها و حمایت از سینه‌ها طراحی شده‌اند، اما اگر سایز نادرست بپوشید، ممکن است دقیقا برعکس عمل کنند. و افتادگی سینه پیش می‌آید.

برای مثال، سینه‌ای که خیلی بزرگ است، ممکن است به‌جای حمایت از سینه‌های شما، فضای زیادی برای سینه‌های شما باقی بگذارد.

در واقع، پوشیدن سوتین با ساپورت کم می تواند به افتادگی سینه ها منجر شود. از نظر علمی، رباط‌های کوپر بافت‌هایی هستند که حمایت مناسبی از سینه‌های شما می‌کنند.

54 شرکت تولیدی لباس زیر زنانه تی بی ان | TBN

6 جریان لنفاوی را محدود می کند.

دلیل اصلی اینکه چرا سوتین های تنگ می تواند سلامت سینه ها را مختل کند این است که جریان لنفاوی در سینه ها را محدود می کند. عملکرد طبیعی مایع لنفاوی شستشوی سموم و سایر مواد زائد از سینه ها است. 

اما سوتین های تنگ می توانند جریان این مایعات لنفاوی را مختل کنند و باعث تجمع سموم در سینه شوند. این می تواند منجر به سرطان شود.

7 سوزش سر دل

سوتین‌های تنگ می‌توانند باعث سوزش سر دل شوند، به‌ویژه اگر فنردار  باشد. به گفته متخصصان، هر چیزی که خیلی تنگ باشد – سوتین، جوراب شلواری فشاری، کمربند – به معده فشار وارد می کند و جریان اسید معده را به سمت بالا میبرد.

اگر متوجه شدید که علائم هنگام پوشیدن سوتین منقبض افزایش می‌یابد، وقت آن است که سوتین بزرگتری امتحان کنید.

8 وضعیت بد بدن

سوتین تنگ احتمالاً در بخش عمده ای از روز احساس ناراحتی می کند و بر فعالیت های روزانه شما تأثیر می گذارد

برخی از دردهای ذکر شده – درد سینه، کمر، شانه و گردن – ممکن است منجر به وضعیت بد بدن شوند.

درد می تواند فرد را در تلاش برای کاهش آن ، قوز کند. وضعیت بدنی بد ممکن است در واقع درد کمر، شانه یا گردن را تشدید کند و یک چرخه معیوب ایجاد کند.

9 ناراحتی و خجالت عمومی

آخرین اما نه کم‌اهمیت، یک سوتین نامناسب ممکن است به سادگی باعث ایجاد احساس ناراحتی و خجالت در شما شود. سینه های شما ممکن است از سوتین شما بیرون بزند  و باعث شود لباس شما به طرز نامناسبی جا بیفتد

بند سوتین ممکن است در پوست شما فرو رفته و به درد کمک کند یا از روی شانه های شما لیز بخورد و باعث شود که دائماً آنها را به سمت بالا بکشید.

کلام آخر

سوتین  خیلی تنگ در بهترین حالت ممکن است ناراحت کننده باشد و در بدترین حالت باعث درد واقعی شود. یافتن سایز مناسب سوتین می تواند زمان بر باشد، اما برای سوتینی که هیچ مشکل یا اضطرابی برای شما ایجاد نمی کند، ارزشش را دارد. و به یاد داشته باشید: سوتینی که بیشتر به شما می آید همانی است که در آن بهترین احساس را دارید.

و در حالی که پوشیدن سوتین نادرست تنگ میتواند باعث کمر درد و… شود .

اما هیچ مطالعه علمی ثابت نکرده است که پوشیدن سوتین به خودی خود برای بدن مضر است.

Untitled 1 4 شرکت تولیدی لباس زیر زنانه تی بی ان | TBN

نشانه های سوتین نامناسب

آیا وقتی سوتین را امتحان میکنید احساس راحتی می کنید؟ ما جزئیات مربوط به نشانه سوتین نامناسب برای شما گردآوری کرده ایم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه تولیدی لباس زیر تی بی ان | TBN
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *